Často kladené otázky

Jaká je cena SEO?

Asi nejčastější dotaz klientů, přitom není možné na něj odpovědět. Když si jdete koupit auto, také máte nějaký rozpočet, požadavky na výkon, značku, spotřebu, karoserii a podobně. Přesně tak to funguje i u optimalizace pro vyhledávače. A jelikož jde o nekončící proces, cena se pak přizpůsobuje tomu, jaké výsledky požadujete. Obecně lze říci, že čím více peněz investujete, tím lepší výsledky dostanete. Neplatí to však v každé situaci. S prostředky musíme nakládat tak, aby byly náklady na SEO nižší než příjmy, které se díky optimalizaci navýšily, jinak nemá SEO smysl.

Jak dlouho bude SEO trvat?

Kompletní problematika SEO obsahuje několik dílčích činností, které jsou ve správném pořadí vykonány. Některé činnosti jsou jednorázové, o jiné se musím neustále starat. Pokud chcete dlouhodobé úspěchy, pak musíme SEO udržovat dlouhodobě. Pokud chcete krátkodobé výsledky, pak může tento proces trvat 3 měsíce.

Kdy budou vidět první výsledky optimalizace?

Všechny procesy mají určitou inkubační dobu než je vyhledávač zaznamená a zaindexuje. Ze zkušenosti se efekt projeví maximálně 3 měsíce po vykonání dané činnosti, i když je to v praxi mnohem dříve.

Slyšel jsem, že se SEO nevyplatí.

Ano, i takové klienty jsem měl. Přesně tomuto problému se věnuje vstupní analýza, kterou všem novým klientům vypracuji. Tato analýza napoví možnosti optimalizace a zmapuje konkurenci. Výsledkem jsou informace, na základě kterých stanovím, jestli se SEO vyplatí nebo nikoliv. Každý klient je jiný.

PPC si řešíme sami. Co můžete nabídnout Vy?

Vytvořit si vlastní PPC kampaň není nic obtížného. Mnohem náročnější je vytvořit PPC kampaň, která vydělává peníze. Nejlepším řešením je optimalizace jednotlivých PPC kampaní, kdy hledáme možnosti jak nejlevněji oslovit co nejvíce zákazníků, kteří budou mít co nejvyšší konverze. Na to většina majitelů svých projektů nemá čas ani zkušenosti.

Je lepší AdWords nebo Sklik?

U každého projektu je to jinak, i když se snažím využívat obě reklamní sítě. Nabízí se více možností než když používáme pouze jeden systém.

Jak budeme mít pod kontrolou utracenou částku za PPC?

Jednoduše uvidíte ve Vašem Google AdWords a Sklik účtu, kolik peněz se daný měsíc utratilo přímo za PPC. Veškeré externí služby budou započítány zvlášť dle ceníku nebo dohody.

Co si máme představit pod pojmem "sociální marketing"?

Tento typ internetového marketingu je jedním z nejnovějších. Takovým základním úkonem je tvorba Facebook stránek a propagace projektu na Facebooku. Další činnosti jsou spíše o kreativitě, která je šitá na míru danému projektu. Některé projekty moc možností nemají, u jiných lze naopak praktikovat velmi efektivní a levný marketing.

Takže sociální marketing je propagace na Facebooku?

Ve většině případů ano, ale u některých projektů se vyplatí i Twitter nebo Youtube. Mezi sociálně sítě nepatří jenom Facebook, i když v ČR je to jeden z nejvyužívanějších typů. V dalších letech můžeme určitě očekávat mnohem větší účast sociálních sítí, takže je dobré se na tento trend připravit.

Nabízíte internetový marketing. Máte vůbec prostředky na tvorbu kvalitních webových stránek?

Nenechte se mýlit. Tvorba www stránek je velmi úzce spjatá s internetovým marketingem. Samotná www stránka je totiž marketingovým nástrojem dané firmy. Různé IT specializované firmy mají od tvorby www stránek mnohem dál, protože řeší jenom logické konstrukce stránek, kódy a design. S mými externisty jsme schopni tvořit velmi kvalitní webové stránky, ve kterých bude implementována myšlenka marketingu, základní SEO prvky a příprava na další marketingové úkony. To Vám žádná specializovaná IT firma nemůže nabídnout.

V KOSTCE
  • SEO (optimalizace webu pro vyhledávače) - dlouhodobý proces několika dílčích činností, které tvoří synergii a vedou ke zlepšení pozic dané stránky ve vyhledávačích.
  • PPC kampaně - rychlá a cílená reklama, která dokáže být v rukou odborníka velmi efektivní.
  • Sociální marketing - moderní komunikace se stávajícími a potencionálními zákazníky, kteří budou svoji radost šířit dále mezi své přátele.

© Copyright 2006 - 2014 | Jiří Šubr - specialista na internetový marketing